Кібербулінг: як захистити дитину?

    З розвитком сучасних інформаційних технологій, засобів зв’язку, інтернету та соцмереж з’явився і такий вид шкільного насильства, як кібербулінг – приниження чи цькування за допомогою мобільних телефонів та інших гаджетів.

    Абсолютно неприпустима «плата за оцінки».

    Чомусь багатьом батькам така система спочатку здається цілком логічною: приніс п’ятірку – отримай п’ять гривень! Просто і зі смаком. Однак ні. Ні смаком, ні навіть психологічною простотою в цій ситуації не пахне.

    Для початку статистика: у жодній родині система не діє більше одного місяця-півтора! Після закінчення цього терміну дитина повертається до колишнього рівня успішності (або навіть знижує його), а спроби «підкупу» згадує з незадоволенням. Місяць-півтора зусиль «заробити» – це звичайний термін для звичайної дитини. Крім статистики, маємо наступне:

    а) дитина остаточно переконується, що вчиться вона не для себе, а для батьків;

    б) надалі дитина також буде чекати, щоб її будь-які старання «купували».

    в) проникнення товарно-грошових відносин у сферу сімейного життя формує у дитини певні уявлення про відносини між близькими людьми.

    Нерідко батьки школярів стикаються з проблемою відсутності у них бажання вчитися. У одних це бажання зникає в перші роки навчання, а в інших і зовсім відсутнє. Саме тому так важливо знайти правильну мотивацію для своєї дитини, яка допоможе зберегти інтерес і спрагу до знань.

    Існує багато ефективних методів для учителів та батьків, які хочуть припинити знущання. Важлива відправна точка – усвідомлення, що багато знущань відбувається поза полем зору учителів та батьків, і що багато жертв знущань не хочуть повідомляти дорослих про свої проблеми. Причини різні: їм може бути соромно за те, що вони жертви, їм страшно від того, що дорослі не зможуть, або не захочуть допомогти вирішити проблему або звинуватять у тому, що трапилося.

    Дорослі для ефективного втручання повинні переглянути свої власні погляди на міжособистісну поведінку. Багато вчителів та батьків радять дітям не скаржитися й вирішувати свої проблеми самостійно. Проте, в ситуації знущань існує дисбаланс сили, за якого жертва завжди програє та зазнає найгіршого: приниження людської гідності, образ, фізичного болю, матеріального збитку тощо. І жертва, і ті, хто знущається, потребують допомоги та втручання для припинення цієї жахливої поведінки.

    Шкільний психолог   допоможе:

    -         Стабілізувати емоційний стан вашої дитини.

    -         Зміцнити впевненість у собі.

    -         Зрозуміти в чому причина шкільних негараздів.

    1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання, вранці будіть дитину з усмішкою та лагідним словом.

    2. Не підганяйте, розраховувати час –  це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили – провини дитини в цьому нема.
    3. Обов'язково привчіть дитину вранці снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.

    4. Привчайте дитину збирати портфель напередодні, увечері перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не передавав вчитель прохань чи розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитися до своїх обов'язків і стане більш зібраною.

    Сторінка 1 із 3

     

    Украина,   Херсон,  вул. Гетьмана Сагайдачного, 20
    22-41-89, 26-33-39

    Херсонська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №14 © 2019