школа 14 Херсон

Як ставитися до небажаної шкільної оцінки

Батькам у взаєминах зі своїми дітьми варто зменшувати хворобливість  переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані зі шкільними оцінками.

 

Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на вашу дитину, а не пригнічувало її?

 

Правило 1. Заспокойтеся.  Згадайте про свої колишні «успіхи. А ось тепер     можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі "газ" і натиснути одночасно гальма.

Правило 2. Не поспішайте.  Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає "зубрилкою" і ненавидить навчання, школу, а може й… вас.

Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину не зважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі, долати невдачі. А як же ставитися до невдач?... Вона вас засмучує і… все.

Правило 4. Не бийте лежачого. Двійка, а для когось і вісімка – достатнє покарання, тому  недоцільно карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а  допомоги.

Правило 5. Щоб позбавитися недоліків, намагайтеся вибрати спочатку один – той, якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.

Правило 6. Почніть з ліквідації найвагоміших для самої дитини шкільних труднощів. Якщо вас турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й переказу.

Правило 7. Хваліть виконавця, а критикуйте виконання. Дитина схильна сприймати будь-яку оцінку глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8. Ваша оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами сусіда Івана.

Правило 9. Не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною. Не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Немає такого двієчника, якого немає за що похвалити.

Правило 10. В морі помилок завжди є острівок успіху, на якому зможе триматися, вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних старань. Оцінювати дитячу працю потрібно індивідуально, тактовно. Саме за такої умови в дитини не виникне ні ілюзії повного успіху, ні відчуття цілковитої невдачі.

Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо досягти.

Правило 12. Не рвіть останньої нитки. Досить часто дорослі вимагають: щоб зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність у навчанні. В багатьох випадках така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але  так буває, коли справи з навчанням не дуже запущені . Якщо ж інтересу до навчання нема, а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то не треба  забороняти,  бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активної праці в навчанні.

Для того, щоб правила були ефективними, необхідно їх об’єднати.   Слід навчити дитину самостійно оцінювати свої досягнення. Це е головним засобом подолання труднощів у навчанні.

 

 

 

 

 

 

 
Ввійти
foot1
foot2
foot3
Яндекс цитирования Рейтинг@Mail.ru